torstai 18. syyskuuta 2014

Juttuja


Oon listaillu tässä nyt jonkun aikaa tälläsiä random faktoja/erilaisuuksia. Nää ei oo misään järkevässä järjestyksessä, vaan kirjoittelin aina kun tuli jotain mieleen. On aina kiva lukea muiden listuksia erilaisuuksista, koska kaikilla on ainakin vähän eri kokemuksia. Lyön vaikka uusista vaatteistani vetoa, ettei kellään ole täysin samanlaista listaa. Seuraavaksi voisin listata miten oon jo kokenut muuttuneeni tän reilun kuukauden reissun aikana. Jep, niin se aika vaan hujahtaa ohitse.

  • Ei tiskiharjaa. Jos täytyy tiskata jotain, siihen käytetään tiskisientä.
  • Televisiossa on noin satamiljoonaa kanavaa. En vieläkään ole jaksanut selata kaikkia läpi.
  • Kolikoita on aivan liikaa. Enkä osaa käyttää niitä. ONNEKSI vanha au pair Anni näytti mulle paikan missä voi vaihtaa kolikot seteleiksi, kun niitä on tarpeeksi. Mun kolikkokasa rupeaa jo näyttämään siltä, että voisin saada dollarin jos toisenkin.
  • Täällä käytetään shekkejä, mikä on tosi outoa. (Okei, englanninkurssin opettaja korjasi, että vain varakkaammat ihmiset käyttää shekkejä...)
  • Täällä ihmisten ajotapa on aika crazy. Nopeusrajotuksista ei pahemmin välitetä, vilkun käytöstä puhumattakaan.
  • Ajan täällä automaattiauton lisäksi manuaalia. Mikä on siis mulle suuri saavatus, koska sillä ei ole pahemmin ajeltu autokoulun jälkeen... 
  • Luulin näkeväni enemmän sellasia monsteriautoja, mutta aika monella on tyyliin yksi henkilöauto ja yksi vani. Tosin asunkin kaupungissa, joten ehkä sillä on jotain tekemistä asian kanssa?
  • Tiet on tosi huonossa kunnossa, mutta se johtuu siitä, että tää on tosi vanhaa aluetta. Ja niitä kylläkin kunnostetaan koko ajan.
  • Mä asun tavallaan kaupungissa (tai mä asun kaupungissa, vaikka sitä ei ihan heti tajuukkaan) ja täällä tavallaan on tilaa mutta ei sitten kuitenkaan. Talot on aika isoja ja kaikilla on jonkunkokoset pihat. Mutta esimerkiksi mitään isoja parkkipaikkoja ei ole ja autot jätetään kadun varteen. Lapsia jos koulusta menee autolla hakemaan, auto jää parin kadun päähän.... (Meillä koulumatka on noin 1km) Ellet mene puoli tuntia aikaisemmin, niin ehkä onnistaa. Tosin tietöitä tehdään just koulun kohdalla, joten se vähän haittaa parkkeeraamista.
  • Heinäsirkkaötökkäasiat sirkuttaa koko ajan. 
  • Tien toisella puolella on paloasema ja paloautoista kuulu ihan jumalaton ääni, kun lähtevät liikeelle ja käyttävät tööttiä. 
  • No se small talk. Oon varmaan kuullut tähän mennessä enemmän honey, sweety, dear, darling yms. kassatädeiltä kuin keneltäkään ikinä koskaan Suomessa. Myös oon saanut kuulla kehuja mun vaatteista, hiuksista mistä vaan esim. ohikulkevilta ihmisiltä. Tiedostin kyllä tämän kulttuurieron, mutta onhan se silti suomalaiselle outoa, että joku kassajonossa toteaa että sun Barbie pipo sopii tosi hyvin sun asukokonaisuuteen. Siinä sitten parin sekunnin viivellä tulee hämmentynyt kiitos. Mutta en sano, että tää olisi mitenkään huono juttu. Vaikka kaikkea ei nyt ihan täydy ottaa tosissaan.
  • Radiosta tulee aina hyvää musiikkia. 
  • Tyyliin kukaan nuori, joka on kysynyt mistä oon kotosin, ei tiedä missä Suomi on... 
  • Ruokakaupassa on ihan liikaa houkutuksia, ja vaatii valtavia ponnisteluita etten osta esim. pakastinta täyteen Ben&Jerry's. 2 dollaria ei nimittäin oo paljoa puolen litran purkista. Puhumattakaan kaikista ihanista valmisleivontahärpäkkeistä.

2 kommenttia:

  1. So trueeee!!! Olin kans tosi yllättyny autoasiasta, sillä tuolla ajellessa näkee paljon myös pikkuautoja vaikka itellakin on kyllä se minivan alla:-D

    VastaaPoista